Kostholdsplan for lavt stoffskifte

Denne kostholdsplanen er utviklet med tanke på deg som har lavt stoffskifte og som ønsker å prøve et kosthold uten gluten, melk og soya.


Kostholdsplanen er delt opp i to hoveddeler

Del I: Informasjon om stoffskifte, blodsukker og vekt, matvareintoleranser, problematiske plantestoffer, vitaminer og mineraler, samt tips og råd.


Del II: Ukeplaner, handlelister og oppskrifter.


Grunnleggende om kostholdsplanen

  • Karbohydratinntaket ligger på rundt 70 gram pr dag, noe som er et moderat inntak. Man slipper at kroppen får store tilvenningsvanskeligheter i starten.

  • Fri for kornprodukter, meieriprodukter, unntatt smør. Alternativer er listet opp om man ønsker å unngå smør.

  • Fri for soya og raffinert sukker


“Det er stor sammenheng mellom autoimmune sykdommer og gluten intoleranse”

Kostholdsplanen består av ren mat som grønnsaker frukt, bær, fisk, kjøtt, egg, nøtter og frø. Vi har ingen erstatningsprodukter eller halvfabrikata.


Tåler du ikke egg, kan du enkelt bytte ut de oppskriftene som inneholder dette. Til frokost og lunsj har vi, i tillegg til smoothie og chiapudding, også frøknekkebrød og brød. Brødet inneholder egg, men kan erstattes med frøknekkebrød.



Dette får du i kostholdsplanen:

  • Fire ukeplaner

  • Handlelister

  • Enkle oppskrifter på sunn mat

  • Lett å følge


Kjøp her

511 visninger